یکی از چریکهای آزادی خواه با اشاره به دستگیریهای رژیم تروریستی و شیطانی طالبان در تخار و بدخشان و کشته شدن یکی از محافظین مارشال دوستم میگوید پیش از آنکه در خانههای مان توسط طالب وحشی و جاهل کشته شویم در سنگرهای عزت و آزادی جان دهیم اما پرچم آزادی و عدالت را بلند نگهمیداریم. مقاومت در سرتاسر کشور در حال گسترش است و حملات چریکی و پر تلفات در کابل و سایر ولایات طالبان را سراسیمه ساخته و موج وسیع دست گیریها را به راه انداختند. او میگوید در برابر امارت شیطانی و غیر انسانی هیبت الله تا آخرین رمق حیات مبارزه میکند و مبارزه نظامی و مسلحانه یگانه گزینه در برابر طالب است زیرا این گروه هیچ گونه عزت، آزادی وشرافت به هیچ شهروند کشور باقی نگذاشته و مبارزه و جان دادن در برابر ظلم و بی عدالتی به مراتب ارزشمندتر و ماندگارتر از زندگی در سایه ذلت است.

فواد اندرابی؛ نامی که در سنگر تاریخ ماندگار شد
ملتها تنها با جغرافیا، مرز و سرزمین شناخته نمیشوند؛ آنچه به یک ملت هویت میبخشد، تاریخ، حافظه جمعی و انسانهایی هستند که در لحظههای دشوار،



