منابع محلی از فاریاب میگویند که یک داکتر در این استان به شکل مرموز کشته شده است.
منابع روز پنجشنبه، ۶ ثور، به خبرگزاری پایگاه گفتهاند که این داکتر محمدضیاء زاهدی نام داشت و چهارشنبهشب، ۵ ثور، در «روستای گاوکی» از مربوطات شهرستان گرزیوان به قتل رسیده است.
به گفته منابع، محمدضیاء توسط ضربات چاقو در خانهاش به قتل رسیده است. منابع افزودند که تا کنون دلیل و عاملان قتل این داکتر مشخص نشده است.
پس از تسلط گروه طالبان، آمار قتلهای مرموز در بخشهای مختلف کشور، بهویژه استانهای شمال به صورت بیپیشینه افزایش یافته است.
در تازهترین مورد، یک جوان تازه برگشته از کشور ایران در روستای کهگدای شهرستان نهرین بغلان و یک یک داکتر زن در استان فاریاب بهگونه مرموز به قتل رسیدند که هنوز عامل و انگیز قتل آنها معلوم نشده است.
شهروندان کشور میگویند که اکثریت قتلهای مرموز توسط افراد گروه طالبان انجام میشود و به همین دلیل پرونده قتلهای مرموز در ادارات این گروه بررسی نمیشود.

فواد اندرابی؛ نامی که در سنگر تاریخ ماندگار شد
ملتها تنها با جغرافیا، مرز و سرزمین شناخته نمیشوند؛ آنچه به یک ملت هویت میبخشد، تاریخ، حافظه جمعی و انسانهایی هستند که در لحظههای دشوار،



